برندها سالی چند مدل گوشی تولید می‌کنند؟
عکس ،پاورپوینت،اس ام اس ،نرم افزار و هر چیزی که بخوای

برندها سالی چند مدل گوشی تولید می‌کنند؟

 

غول کره‌ای سامسونگ که از سال گذشته عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در جهان را به خود اختصاص داد، در طول سال گذشته، 52 مدل گوشی تولید کرد که از این تعداد 6 مدل گوشی ساده یا Feature phone بود، دو مدل مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون و بقیه مدل‌ها دارای صفحه نمایش لمسی با سیستم‌عامل آندرویید راهی بازار شد.سامسونگ با عرضه مدل‌های متنوع و قیمت‌های مختلف توانست جایگاه اول جدول تولیدکنندگان گوشی را به خود اختصاص دهد.پرفروش‌ترین گوشی سامسونگ، گران‌ترین گوشی این برند با نام Galaxy S4 بود. این شرکت کره‌ای سال گذشته 45 میلیون دستگاه از این گوشی به فروش رساند.

                          سامسونگ

شرکت کره‌ای ال‌جی هم از که چند سال گذشته در زمینه تولید گوشی فعال شده، توانسته در رده‌های بالای تولیدکنندگان گوشی قرار گیرد.
این شرکت سال گذشته 28 مدل گوشی تولید کرد که در این میان همه در رده هوشمند‌ها قرار گرفته بود. در میان همه گوشی‌های آندروییدی ال‌جی فقط یک مدل مبتنی بر سیستم‌عامل فایرفاکس بود که Fireweb نامیده شد.ال‌جی همچنین نخستین گوشی خمیده جهان را با نام G Flex طراحی و تولید کرد.
در میان همه گوشی‌های ال‌جی، G2 از همه پرفروش‌تر بود که طراحی متفاوتی نسبت به سایر گوشی‌ها داشت و کلیدهای آن به پشت قاب انتقال پیدا کرده بود، Optimus G Pro و Optimus G هم در رده پرفروش‌ترین گوشی‌های این برند قرار می‌گیرند.

                                  ال جی

شرکت فرانسوی آلکاتل اگرچه حضور سال‌های دور در کشورمان را ندارد و همین موضوع باعث می‌شتود تا تصور کنیم این برند از بازار گوشی تقریبا خارج شده است اما این تصور اشتباه بوده و این برند فرانسوی سال گذشته 28 مدل گوشی تولید و روانه بازار کرد.گوشی‌های آلکاتل همه به نمایشگر لمسی مجهزند و قیمت مناسبی دارند.

                              آلکاتل

شرکت چینی ZTE از یکی دو سال گذشته با عرضه گوشی‌های هوشمند خوش‌قیمت توانسته در میان پنج تولیدکننده بزرگ دنیا قرار گیرد.این برند چینی سال گذشته 27 مدل گوشی تولید کرد و به بازارهای اروپایی نیز راه یافت.همه گوشی‌های ZTE با سیستم‌عامل آندرویید وارد بازار شده‌اند.

                                  ZTE

هوواوی شرکت چینی است که زمان زیادی از عمر آن نمی‌گذرد، اما توانست در طول سال 2013 جایگاه سومین تولیدکننده گوشی هوشمند در دنیا را به خود اختصاص دهد.این شرکت چینی سال گذشته 26 مدل گوشی تولید و راهی بازار کرد که از مجموع این رقم فقط یک مدل گوشی ساده بود، مابقی گوشی‌ها به صفحه نمایش لمسی مجهز و مبتنی بر سیستم‌عامل آندرویید گوگل بود.هوواوی سال گذشته باریک‌ترین گوشی دنیا را نیز تولید کرد و توانست تعداد زیادی از این گوشی به فروش برساند.P6 باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا با ضخامت 6/18 میلی‌متر است و پرفروش‌ترین گوشی هوواوی به شمار می‌رود.

                                        هووای

نوکیا غول 14 ساله بازار موبایل بود، اما این روزها اسمی از آن در هیچ جایی نمی‌توان یافت.
با این حال این برند فنلاندی که به مایکروسافت واگذار شد و تا چند ماه دیگر نام آن به خاطره‌ها سپرده می‌شود، در طول سال 2013 فقط 25 مدل گوشی تولید کرد که از این رقم 7 مدل گوشی ساده و از سری Asha بود و بقیه گوشی‌های این برند هوشمند و مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت بود.

                                  نوکیا

فیلیپس نیز معمولا گوشی‌هایش را با دو سیم‌کارت راهی بازار می‌کند. این شرکت هلندی سال گذشته 23 مدل گوشی تولید کرد که از این رقم فقط 6 مدل ساده و معمولی بود.

                                                   فیلیپس

شرکت لنوو هم چینی است و در رده بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لپ‌تاپ قرار می‌گیرد. با این حال این شرکت سال گذشته 22 مدل گوشی تولید کرد و جایگاه خوبی را در بازار تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به خود اختصاص داد.

شرکت تایوانی HTC سال گذشته 17 مدل گوشی هوشمند وارد بازار کرد که گوشی One بهترین و پرفروش‌ترین گوشی این برند بود.

                                      htc                   

شرکت سونی که از دو سال گذشته از اریکسون جدا شد و اقدام به تولید گوشی هوشمند کرد، در طول سال گذشته 9 مدل گوشی تولید کرد که شامل گوشی‌های هوشمند ساده تا پیشرفته است و تقریبا همه مدل‌های این برند در سال گذشته فروش خوبی داشت.
با این حال Xperia Z و Xperia Z1 که در رده پیشرفته‌ترین گوشی‌های سونی هستند به دوربین خوب و قابلیت ضدآب مجهزند و در رده پرفروش‌ترین گوشی‌های این شرکت قرار می‌گیرند.

                                              سونی

بخش موبایلی شرکت آمریکایی موتورولا سال 2012 توسط گوگل خریداری شد. تا پیش از واگذاری موتورولا به گوگل، این شرکت آمریکایی هر ساله تعداد زیادی گوشی تولید می‌کرد اما از سال 2012 میزان تولید گوشی توسط این برند به شدت کاهش یافته، به طوری که سال گذشته فقط هفت مدل گوشی به بازار عرضه کرد.همچنین نخستین محصول مشترک گوگل و موتورولا در این سال با نام Moto X در کارخانه موتورولا در تکزاس تولید شد.

                                          موتورلا

شرکت ایسر تایوانی است و سال گذشته 8 مدل گوشی با نمایشگر لمسی و سیستم‌عامل آندرویید به بازار عرضه کرد.

                                                          ایسر

شرکت بلک‌بری که در طول سال 2013 اوضاع مساعدی نداشت و به مرز فروش و واگذاری به شرکت‌های دیگر رسید، فقط 6 مدل گوشی تولید کرد که سه مدل دارای صفحه نمایش لمسی و سه مدل با صفحه کلید کامل QWERTY به بازار عرضه شد.همچنین یک گوشی لوکس با نام Porsche Design در میان محصولات این برند کانادایی قرار گرفت.

                                         بلک بری

شرکت ایسوس که با عنوان تولیدکننده لپ‌تاپ و تبلت معروف است، از سال 2013 اقدام به تولید گوشی هم کرد.
البته گوشی‌های ایسوس کمی با سایر گوشی‌ها متفاوتند، این گوشی‌ها یا سایز بزرگی دارند و در رده فبلت‌ها قرار می‌گیرند، یا همراه یک تبلت به بازار عرضه می‌شوند.با این حال ایسوس سال گذشته پنج مدل گوشی تولید کرد که دو مدل از سری Infinity و یک مدل Padfone همراه تبلت بود و دو مدل دیگر در رده fonepadها قرار گرفت.ایسوس سال گذشته فروش سری گوشی‌های Infinity را رضایت‌بخش اعلام کرد.

                             ایسوس

شرکت اپل در طول سال گذشته فقط 2 مدل گوشی تولید کرد، اما توانست در برخی از بازارها جایگاه شماره یک را به خود اختصاص دهد و تعداد زیادی گوشی از این مدل گوشی‌ها به فروش بسازد.اپل سال گذشته به رسم معمول هر ساله‌اش عمل نکرد و به جای یک گوشی، دو مدل طراحی و تولید کرد که قرار بود مدل ارزان‌قیمت آیفون باشد، اما خیلی مورد پسند واقع نشد. با این حال نسخه 5S آیفون مثل هر سال فروش خوبی داشت و اپل توانست باز هم جایگاه خوبی را در میان تولیدکنندگان به خود اختصاص دهد.

                               اپل


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: